Promenad

Jag var ute på en promenad i går.
Det var en av de första ljumma vårkvällarna
och under lönnen i parken hann jag upp mig själv.
Jag tänkte ställa några frågor,
men just som jag skulle lägga handen
på min högra axel och hälsa på mig,
insåg jag att jag glömt mitt namn.

"Varför är du egentligen så olycklig"
hade jag tänkt att fråga,
men det kändes så besvärande att
inte minnas vad jag hette,
att jag bara gick förbi.

Jag vände mig i alla fall om
för att se hur jag såg ut,
men inte heller jag
hade några ögon.


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Jag läser och läser och hela tiden tänker jag "Han måste ge ut det här!". Jag vill ha en bok med alla dina tankar samlade! En bok i handväskstorlek så jag kan bära med mig den hela tiden och läsa högt i olika sammanhang.

Postat av: Tom

Så utomordentligt vänligt sagt! Så glad jag blir.
Får jag använda din kommentar som referens...?

2006-05-13 @ 21:41:05
Postat av: En liten tant

Absolut!
Jag är helt igenom seriös i denna önskan om att ha en bok med dina tankar i väskan.

2006-05-16 @ 23:06:19
URL: http://tant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback