Tvekan

Här möts två verkligheter;
det som alltid har funnits,
och det som alltid kommer
att finnas. Det är dags välja
väg, för nu har jag befunnit mig
mitt emellan alltför länge.
Men jag tvekar.
Båten som jag sitter i driver
sakta in i den stilla sommarviken.
De små tallarna står lite loja
i lingonriset, och den torra och
frasiga ljungen svajar lätt i vinden.
Vid strandkanten ligger stora stenar,
där tidigare vattennivåer framträder
som gråvita avlagringar.
Båten glider över några näckrosor,
och jag vet att jag måste gjort
mitt val innan båten når strandkanten.
Om inte kommer jag för alltid att
fastna i tomrummet mellan de två
verkligheterna; det som har varit
och det som kommer att vara.
Men jag tvekar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback